søndag 15. desember 2013

Skjevt og sjarmerende

I dag har jeg tilbrakt mange timer på kjøkkenet.
Vi har laget et pepperkakehus som er både skjevt og ikke helt tett, men akk så sjarmerende det ble.
Malen til huset fant jeg i et gratishefte på matbutikken (å ja, jeg tar med meg alt som er gratis, og har derfor uendelig mengde oppskriftshefter som sjelden blir brukt...)
 
 
Foreløpig står huset på et brett uten annen pynt, men når julaften er her håper jeg at vi har klart å pynte litt rundt huset også. Kanskje noen nisser skal få bo der?
Døra til huset ligger foreløpig på baksiden, fordi jeg har lært at det alltid skal være litt oppussingsprosjekter og byggeprosjekter helt inni julen. Det er jeg vant til fra barndommen, da det alltid var noe på gang rett før jul. Et godt minne som ikke glemmes.
 


Ble ikke akkurat fornøyd med takvinduene, men man ser jo at det er hjemmelaget i alle fall.
Og i vinduene har vi smeltet klubbe, rød og gul.
 

 
Jeg prøvde å påvirke pynteprosessen, og klarte det langt på vei. Ungene hadde lyst til å lesse på godterier, men mor mente at skjønnheten kommer før moroa med pynting. Jeg tror at alle ble fornøyd med huset.
 
Nå skal det stå og støve ned i to uker eller kanskje tre, så skal det rives og spises.
Enn så lenge nyter vi synet og lukten.
 
Siste arbeidsuke før en laaaang ferie.
Jeg er klar for siste innspurt dette året!
 
Søndagsklem fra Inger Johanne

Ingen kommentarer: