torsdag 4. desember 2014

Stjerner til jul

Stjerner blir en større og større del av pynten til advent og jul. 
Tidligere var det nisser i alle varianter, veldig mange av dem også.
Jeg liker fortsatt nisser, men det er ikke hovedpynten her i huset lenger.
 
Jeg har spesielt fått øynene opp for hjemmelaget, billig pynt.
Å brette papirstjerner, lage stjernelenker og juletre av gamle bøker og papir, og også ta inn noe av det man finner i naturen.
Det skal ofte ikke så mye til, og det enkle er ofte det beste.
Jeg håper å få mere tid i adventstiden til å lage mere pynt.
Må bare bli ferdig med julegavene først...
 
 



 
Svibler, gløgg og sukkerstjerner hører også ventetiden til.
Gløgg severes i kopper fra Green Gate.
 
(Den lilla stjerna har jeg brettet av ferdig oppklipte strimler fra Søstrene Grene - det geniale er at oppskrift også følger med)
 
I morgen er det jammen helg igjen.
Jeg skal på julebord, også er det julegaver som skal ferdigstilles.
 
Kos deg videre!
 
Inger Johanne

Ingen kommentarer: